Qurtinz is een Belgisch bedrijf dat gespecialiseerd is in op maat gemaakte raamdecoratie: overgordijnen, jaloezieën, rol- en vouwgordijnen, plisségordijnen, shutters en vliegenramen. Met hun ‘showroom aan huis’ brengen ze vrijblijvend advies en stalen tot bij je. Zo maak je in je eigen interieur de beste keuze. Deze persoonlijke aanpak en Belgische topkwaliteit leiden tot een thuisgevoel op maat.
“Bedrijf dat voor elke tak van de online marketing een specialist in huis heeft. Dit werkt gemakkelijk en laat toe dat er snel kan worden geschakeld waar nodig.”
— Geert Raemaekers & Steven Haneca, zaakvoerders Qurtinz
Qurtinz had al geïnvesteerd in betalende advertenties via Google Ads, maar er was geen uitgekiende marketingstrategie. Als marketingbureau en ervaren social media bureau hebben we eerst de markt en concurrentie grondig in kaart gebracht. Zo ontwikkelden we een stappenplan voor leadgeneratie, branding en het verhogen van de merkbekendheid. Het resultaat? Een meetbare marketingaanpak die direct meer leads opleverde.
De bestaande huisstijl van Qurtinz werd gefinetuned om overal consistent te zijn. Als content-partner zorgden we voor aantrekkelijke visuals en materialen die online marketing met offline elementen verbinden. Denk aan visitekaartjes, bestelwagens en een ijzersterke brochure. Deze geïntegreerde branding helpt om de merkbekendheid te verhogen en de professionaliteit van Qurtinz uit te stralen.
De oude website van Qurtinz was aan vervanging toe: niet alleen qua look, maar ook qua prestaties. Daarom bouwden we een nieuwe website die perfect inspeelt op leadgeneratie en SEO verbeteren. Maandelijks werken we aan blogs, realisaties en landingspagina’s om de organische vindbaarheid continu te boosten. Het resultaat? Een stijging van 210 naar 370 zoekwoorden waarop Qurtinz gevonden wordt, plus 28 zoekwoorden in de top 10 (voorheen 10).
Voor de online groei in leadgeneratie zetten we betalende advertenties in via Google Ads, Facebook en Instagram. Als social media partner ontwikkelen we zowel organische posts als gerichte campagneflows, met retargeting en leadformulieren. Zo verhogen we de merkbekendheid en zorgen we voor een directe instroom van leads. Het aantal leads ging van gemiddeld 3,5 per dag naar 6 per dag – een stevige stijging in resultaten.
Om de samenwerking boeiend te houden, plannen we elke twee maanden een meeting om campagnes en social media strategie te evalueren. We sturen bij waar nodig – ook in offline acties zoals beurzen (BIS) en advertentiemogelijkheden (VRT Max). Deze nauwe samenwerking loopt nu al 4 jaar en zorgt voor een constante verbetering en meetbare marketingresultaten, zodat Qurtinz kan blijven groeien.
180 leads per maand
Verdrievoudiging van de organische trafiek
28 zoekwoorden in Google top 10
4 jaar nauwe samenwerking